Onsdag - Lille Lörda´

Tjofräs!!!

Idag är det onsdag och just nu sitter jag och precis tittat klart på en timmes GDC som finns just nu på Xbox Live Marketplace. GDC är den årliga Games Developers Confference som håller på just nu i USA.

Där visade de den intressanta mjukvaran "XNA" Som gör det möjligt för den som har en Xbox kopplad till en dator via Router, kan producera sina egna spel. Det finns redan ett spel uppe på Liven¨ som heter Smash Poker som är skapat med just XNA, inte testat detta spel dock.

På GDC vissades det upp intressanta kommande titlar som Fable 2 och dess nya simulator motor, i Fable 2 kan man bjuda in en kompis eller en spelare helt random att joina ditt spel, och ni kan utforska och göra uppdrag tillsammans. Finns en väldigt rolig (men dock riskabel) feature, där låt oss säga att min IRL kompis Patrik joinar mitt spel. Och i mitt spel har jag gift mig och skaffat kids (vilket är en påbyggnad på den gamla Fable simulator motorn, där men endast kunde gifta sig men inte skaffa ungar) Iaf. Patrik joinar mitt spel och då kan han, om han vill (Understruket HAN!) döda min fru eller man! (man kan vara en kvinnlig char i Fable 2m vilket också är nytt) Och sen kan Patrik hoppa ur mitt spel, och min livs-följeslagare är död för alltid. Buhu!!!!

Detta är som sagt en rolig och inovativ feature, men riskabel om man tillåter en halt random spelare joina mitt spel. Man vill ju inte att ens man / hustru ska bli dödad av en jäkla amerikan.

Det sades en del rolig fakta om statistik på GDC med, som tillexempel att Halo 3 featuren där man kan spara filmklipp på matcher och dylikt har en 30% MER uppladnings ratio äb youtube! Tänk dig, 1 spel = mer uppladdade filmer per dag än youtube, Och det läggs upp en jävla massa filmer på youtube dagligen.

Om man ska vara en nerd och poängtera att Microsoft har en speciell databas som samlar upp alla Achievments från hela världen, och den har nu överstigit gränsen  över1 biljon Achievments!! det är 1 000 000 000 000!!! (massa nollor)

En rolig överaskning är att redan på realese dagen för GTA 4 så kommer det släppas nya uppdrag till spelet via Xbox Live Marketplace, har PS 3 detta.....hmmmm inte vad jag hört. Xbox VS PS 3!!!

Jaja, det var la Spel biten det, nu kommer lite allmän info om mitt liv...... Idag har jag jobbat.

Mer än så har inte hänt ännu. Men imorgon kommer Jocke hit och innan dess blir det att spendera tid i tvättstugan och dammsuga my Penthouse.

Hetast just nu: Mega Man 2 - Wood Man stage

http://gamercard.xbox.com/Locktail.card

Kommentarer
Postat av: maria

så du har gift dig och skaffat kids! det är illa axel.. vårt förhållande kommer nog inte funka så bra då, vad synd! hehe. älskar dig

2008-03-07 @ 14:30:07
URL: http://seedstreet154.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0